Gallery
Regulamin współpracy
Regulamin wypożyczalni HoReCa Project
PRZEDMIOT WYNAJMU - CENA I OKRES WYNAJMU
- Regulamin poniższy reguluje zasady i obowiązki oraz inne uwarunkowania wynajmu sprzętu w firmie Horeca Project; dalej jako Wynajmujący, oraz wszystkich serwisach internetowych należących do grupy Horeca Project Group.
- Przedmiotem wynajmu w wypożyczalni są: meble , sprzęt multimedialny, namioty i zadaszenia, urządzenia gastro, porcelana szkło i sztućce oraz inne przedmioty które są zawarte w serwisach internetowych jak również w katalogach drukowanych.
- Cena wynajmu sprzętu mebli i pozostałego asortymentu uzależniona jest od okresu wynajmu. Wszystkie strony internetowe Grupy Horeca Project , które posiadają ceny na stronie – mają one charakter jedynie szacunkowy. Ostateczna cena wynajmu zostaje potwierdzona przez obsługę serwisów mailowo w formie Oferty.
- Wynajem średnio-okresowy i długoterminowy kalkulowany jest indywidualnie. Nie naliczamy wynajmu za każdą dobę przy dłuższych okresach wynajmu. Wynajem długookresowy kalkulowane są z uwzględnieniem odpowiednich rabatów.
- Ubezpieczenie przedmiotu wynajmu (mebli, namiotów i wyposażenia) nie jest wliczone w cenę wynajmu. Klient-najemca odpowiada w pełnym zakresie za wynajęte rzeczy w całym okresie wynajmu, czyli od chwili ich przekazania do wynajmu, aż do momentu i odebrania przez pracowników Horeca Project i podpisania protokołu odbioru.
- Ceny podane w serwisie internetowych wypożyczalni, nie są ostateczne i mogą ulec zmianie w zależności od wielkości zamówienia, oraz o okresu wynajmu na jaki sprzęt będzie wynajmowany. Nie mogą jednak ulec zmianie po podpisaniu umowy wypożyczenia z Najemcą i dotyczyć wypożyczanego sprzętu. Podane ceny na stronie mają charakter poglądowy i nie są wiążące. Każdorazowo wynajmujący potwierdza koszt końcowy usługi w formie mailowe.
- Sprzęt powinien zostać zwrócony Wynajmującemu natychmiast po ustaniu (wygaśnięciu, rozwiązaniu) Umowy Wypożyczenia, chyba, że Najemca wcześniej wezwie do jego zwrotu z uzasadnionych powodów.
OFERTA / ZAMÓWIENIE / PŁATNOŚĆ
- Zamówienia na wynajem przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej przesyłane drogą elektroniczną (e-mailem). Adresy mailowo podane są każdorazowo w zakładkach kontaktowych w serwisach internetowych.
- Potwierdzeniem przyjęcia zamówienia jest dokument zamówienia/proforma przesłany przez naszą obsługę oraz odpowiednio zaliczkowany przez zamawiającego. Obsługa serwisu każdorazowo wskazuje wysokość zadatku do wpłaty. Zaksięgowanie zadatku na naszym koncie bankowym skutkuje wpisaniem zamówienia w harmonogram i rezerwacja sprzętu.
- Wynajmujący przekaże najemcy umowę najmu w przypadkach które tego wymagają. Wówczas najemca zobowiązany jest do jej podpisania oraz odesłania skanem na maila wynajmującego.
- Umowę najmu wynajmujący przygotuje także jeśli najemca zwróci się z taką prośbą.
- W mniej skomplikowanych usługach wynajmu wynajmujący nie wysyła umowy do podpisania co nie wyłącza odpowiedzialności najemcy za sprzęt. Cała transakcja odbyła się wówczas w sposób uproszczony ale zawsze wg tych samych praw wynikających umowy najmu oraz niniejszego regulaminu. Umowa wynajmu przeprowadzana jest na podstawie korespondencji mailowej z uzgodnieniem wszystkich szczegółów i ma taką samą ważność jak umowa wynajmu sporządzona w formie papierowej skanowanej i odesłanej do nas na adres email.
- Brak wpłaconej zaliczki skutkuje brakiem rezerwacji zamówienia. Przesłanie potwierdzenia wpłaty zaliczki przyspiesza proces rezerwacji.
- Istnieje możliwość rezerwacji sprzętu w szczególnych przypadkach bez wpłaconej zaliczki ale jest to wyraźnie wskazane przez obsługę serwisu. Wówczas firma Horeca Project wymaga podpisanej proformy/zamówienia i przesłanej skanem do obsługi serwisu.
- Dokument proformy określa zasady rozliczenia transakcji; każdorazowo obsługa precyzuje płatność za usługę także w formie mailowej.
- Wpłacony zadatek (rozumiany jako przedpłata za wynajem wniesiona w części lub w całości) nie podlega zwrotowi – prosimy o rozważne składanie zamówień.
- Zmiany w zamówieniu należy zgłaszać na min. 10 dni przed jego realizacją. Ewentualna zmiana nie może zmniejszać wartości zamówienia, a uzupełnienie zamówienia jest realizowane w miarę możliwości (dostępności mebli, namiotów i wyposażenia do wynajmu) .
- Rezygnacja z zamówienia (w części lub w całości) po wpłacie zadatku nie rozwiązuje umowy i nie stanowi podstawy do żądania zwrotu zadatku (przedpłaty).
- Płatność końcowa za wynajem musi nastąpić najpóźniej w przeddzień montażu. Brak dopłaty anuluje zamówienie bez prawa do zwrotu zadatku (przedpłaty).
- Postanowienia pkt. Mogą zostać pominięte jeśli obsługa serwisu ustali inne warunki rozliczenia końcowego w formie pisemnej przesłanej mailowo.
- Istnieje możliwość płatności gotówką przy dostawie sprzętu. Taka forma musi zostać ustalona z obsługa serwisu.
- Wynajmujący w niektórych przypadka może zażądać od najemcy kaucji zwrotnej za sprzęt.
- W przypadku odbioru osobistego wydanie towaru następuje po zapłacie kosztu wynajmu oraz po uregulowaniu kaucji zwrotnej.
- Kaucja rozliczana jest w okresie 7 dni od zwrotu sprzętu przelewem na konto bankowe. Okres ten potrzebny jest do sprawdzenia dokładnego stanu zwracanego asortymentu.
- Kaucja może zostać zwrócona w czasie zwrotu sprzętu tylko w wyjątkowych sytuacjach kiedy specyfika zwracanego sprzętu tego nie wymaga.
- Faktura VAT za wynajem jest wystawiana przed realizacją zamówienia lub niezwłocznie po realizacji wynajmu i wysyłana do klienta pocztą elektroniczną (e-mailem). Fakturę w formie papierowej można otrzymać pocztą [ po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby ] lub w jednym z naszych biur także po wcześniejszym ustaleniu.
- Możliwa jest także sytuacja gdzie kierowca dostarczając sprzęt dostarczy od razu fakturę gotówkową lub przelewową.
TRANSPORT I MONTAŻ
- Wynajem prowadzimy zawsze z transportem rozumianym jako dowóz i odbiór wynajętych rzeczy) realizowanym naszymi własnymi samochodami dostawczymi i ciężarowymi.
- Transport mebli rozumiany jest jako dostawa pod wskazany adres. Jeśli obsługa nie postanowi inaczej lub nie wskaże inaczej w zamówieniu to przez transport rozumie się dostawę i odbiór oraz rozładunek sprzętu na poziomie zero w bezpośrednim otoczeniu samochodu. Bez wnoszenia do budynku, obiektu etc. Usługa transportu nie zawiera usługi wnoszenia czy też rozstawiania , montażu mebli [ jest to dodatkowa usługa , a jej poziom szczegółowości ustalany jest indywidualnie każdorazowo między stronami ]
- Jeśli obsługa nie wskazała kosztów wnoszenia do budynku na poziom zero lub na inne piętra, wynajmujący proszony jest o dopytanie o koszty związane z taką dodatkowa usługą.
- Koszt transportu jest uzależniony od miejsca dowozu/odbioru ( miejsca imprezy), wielkości zamówienia oraz ew. utrudnień w dostępie do miejsca montażu (transport po schodach, windą, duża odległość od miejsca rozładunku, itp.). Koszt ten jest ustalany indywidualnie przy zamówieniu.
- Montaż mebli eventowych, namiotów imprezowych i wyposażenia na imprezy, rozumiany jako ustawienie w miejscu bezpośrednio przylegającym do miejsca rozładunku, oraz zainstalowanie sprzętu który wymaga montażu. Montaż wyceniany jest osobno w zależności od szczegółowości oraz rodzaju wynajmowanego sprzętu.
- Wynajmujący może zrezygnować z kosztów montażu o czym poinformuje najemcę
- Jeśli obsługa nie wskazała kosztów montażu mebli, wynajmujący proszony jest o dopytanie o koszty związane z taką dodatkowa usługą.
- Dostawy i odbiory realizujemy w godzinach 800 – 1600 od poniedziałku do piątku.
- Wynajmujący może dostarczyć meble w innych terminach i godzinach w uzgodnieniu z najemcą za dodatkową opłatą.
- Utrudnienia na miejscu montażu (takie jak przenoszenie po schodach, transport windą, przewężenia, wnoszenie, itp.) generują koszt dodatkowy klienta (Najemcy) ustalany indywidualnie dlatego muszą być zgłaszane przed realizacją montażu; nie zgłoszenie takich utrudnień powoduje naliczenie kosztu pracy dodatkowej lub odmowę dalszego montażu w sytuacji, w której utrudnienia takie powodują wydłużenie przewidzianego czasu trwania usługi.
- Opóźnienie w rozpoczęciu montażu i/lub demontażu z powodów innych niż związanych z wynajmującym stanowi koszt dodatkowy klienta (Najemcy) w wys. 100 zł netto/os za każdą rozpoczętą godzinę opóźnienia ponad pierwsze 15 minut opóźnienia.
- Opóźnienie rozpoczęcia montażu z powodów związanych z najemcą (KLIENT), które przekracza 15 minut od ustalonej godziny montażu, może skutkować rozwiązaniem umowy w trybie natychmiastowym i anulowaniem wynajmu.
- Przestój ekipy montażowej po rozpoczęciu montażu/demontażu stanowi koszt dodatkowy klienta (Najemcy) i wynosi 100 zł netto/os. za każdą rozpoczętą godzinę przestoju.
- Najemca akceptuje fakt, że montaż wynajętych mebli, namiotów i wyposażenia eventowego może zostać wstrzymany, opóźniony lub całkowicie odwołany jeżeli niekorzystne warunki pogodowe (np. silny wiatr powyżej 7m/sek.) lub inne nieprzewidziane zdarzenia pozostające poza wpływem stron wynajmu (np. powódź, zagrożenie aktem terroru lub wojną, itp.) nie pozwalają na bezpieczne wykonanie prac montażu i/lub bezpieczne użytkowanie, o czym decyduje arbitralnie wynajmujący
- Brak możliwości montażu wypożyczonych mebli, namiotów i wyposażenia w związku z wystąpieniem okoliczności niezależnych od wynajmującego (powódź, zalanie, porywisty wiatr, ulewny deszcz, itp.) nie stanowi podstawy anulowania zamówienia i zwrotu wpłaconego zadatku.
- W przypadku dowozu mebli do miejsc zlokalizowanych na terenie gęsto zabudowanym, klient jest zobowiązany do zapewnienia miejsca parkingowego dla swobodnego rozładunku w bezpośredniej bliskości miejsca dostawy/montażu; brak takiego miejsca może skutkować niemożliwością wykonania usługi w przewidzianym czasie i zerwaniem umowy wynajmu (anulowaniem zamówienia) z przyczyn innych niż leżących po stronie wynajmującego.
- Jeżeli dojazd do miejsca dostawy/odbioru mebli zlokalizowany jest na terenie wymagającym wniesienia opłaty parkingowej przekraczającej 10 zł, koszt opłat parkingowych ponosi klient (Najemca).
- W przypadku imprez plenerowych (organizowanych na zewnątrz) najemca (klient) akceptuje fakt, że montaż wynajętych namiotów imprezowych, mebli i wyposażenia może zostać wstrzymany, opóźniony lub całkowicie odwołany jeżeli niekorzystne warunki pogodowe (np. silny wiatr powyżej 7m/sek.) lub inne nieprzewidziane zdarzenia pozostające poza wpływem stron wynajmu (np. powódź, wojna, itp.) nie pozwalają na bezpieczne wykonanie prac montażu i/lub bezpieczne użytkowanie, o czym decyduje arbitralnie wynajmujący.
- Odbiór osobisty mebli i wyposażenia przez klienta (do samodzielnego montażu) z naszego magazynu jest realizowany jedynie w przypadku podstawienia pojazdu z odpowiednią przestrzenią ładunkową i zapewniającego warunki do bezpiecznego transportu wynajmowanych rzeczy (pojazd wyposażony w zaczepy mocujące oraz własne zabezpieczenia transportowe, takie jak pasy, gumy, itp.). Meble i wyposażenie eventowe wydawane do samodzielnego odbioru przez klienta muszą być zabezpieczone; za zabezpieczenie w transporcie odpowiedzialny jest klient.
- Możliwość odbioru własnego sprzętu wskazuje tylko i wyłącznie obsługa serwisu – wynajmujący. Nie każdy rodzaj wynajmowanego sprzętu jest możliwy do odbioru własnego. Chęć odbioru własnego należy potwierdzić u wynajmującego.
ZASADY UŻYTKOWANIA
- Klient (Najemca) zobowiązany jest do użytkowania wynajętych mebli eventowych, namiotów imprezowych i pozostałego wyposażenia na imprezy zgodnie z ich przeznaczeniem.
- Klient zwraca wynajęte rzeczy w stanie niepogorszonym ponad normalne zużycie i uporządkowanym, tzn. nie wymagającym serwisu sprzątającego dla ich odbioru lub demontażu. W w innym przypadku klient ponosi koszty dodatkowe ustalane przez wynajmującego na podstawie wykonanych czynności dodatkowych (np. sprzątania).
- Klient odpowiada za wszelkie uszkodzenia powstałe w okresie wynajmu, również takie, które są spowodowane przez osoby trzecie, niezwiązane z klientem.
- Oklejanie lub znakowanie wynajętych mebli i sprzętów jest możliwe tylko po uzgodnieniu z wynajmującym i nie może skutkować uszkodzeniem lub pogorszeniem stanu wynajmowanych mebli lub sprzętu. Usunięcie oklejenia leży w gestii klienta – w przypadku zwrócenia rzeczy noszących ślady oklejania klient ponosi koszty związane z przywróceniem do stanu rzeczy sprzed wynajmu.
- Uszkodzenia wynajmowanych rzeczy są ustalane przy ich odbiorze w porozumieniu z klientem i wpisywane do protokołu przekazania podpisanego przez obie strony wynajmu. Dotyczy to sprzętu który umożliwia jego sprawdzenie w kilka minut.
- Wynajmujący w przypadku większej ilości wynajmowanego sprzętu oraz jego specyfiki , która uniemożliwia dokładne sprawdzenie przy jego odbiorze, ma prawo do dokładnego sprawdzenia jego stanu w ciągu 7 dni od odebrania sprzętu od najemcy. Wykryte wówczas uszkodzenia powstałe podczas wynajmu podlegają rekompensacie pieniężnej. Najemca zgadza się pokryć koszty związane z naprawą sprzętu lub jego wymianą jeśli zajdzie taka okoliczność.
- Wycena uszkodzeń powstałych w okresie wynajmu jest dokonywana przez wynajmującego według własnego cennika i jest rozliczana na podstawie faktury wystawianej klientowi. W niektórych przypadkach wynajmujący zamiast faktury wypisze notę księgową obciążeniową. W przypadku kar i kwot związanych ze zniszczeniem sprzętu prawo podatkowe w Polsce zezwala na taką formę dokumentu rozliczającego za powstałe uszkodzenia.
- Najemca po otrzymaniu takiego dokumentu zobowiązuje się do jego zapłaty.
Sprzęt specjalistyczny i zasady jego wynajmu
Porcelana, szkło , sztućce , urządzenia gastro , tekstylia
- Porcelana, szkło , sztućce , urządzenia gastro są dostarczane do najemcy czyste i gotowe do użytkowania.
- Najemca zobowiązuje się zwrócić sprzęt czysty , domyty i wysuszony.
- Wynajmujący może obciążyć najemcę kosztami mycia sprzętu w przypadku gdy jest on niedomyty, umyty nie dokładnie lub zatłuszczony.
- Wynajmujący może rozszerzyć zakres wynajmu porcelany szkła urządzeń gastro o zwrot sprzętu brudnego na wyraźną prośbę najemcy. Jednakże każdorazowo taka informacje musi zostać potwierdzona przez najemcę w sposób pisemny np. w mailowej korespondencji lub w umowie wynajmu.
- Usługa taka jest dodatkowo płatna o czym wynajmujący poinformuje najemcę.
- Wynajmujący może potrącić wartość usługi mycia dodatkowego z kaucji zapłaconej
- Pokrowce obrusy oraz inne tekstylia dostarczamy czyste do najemcy i odbieramy brudne. Najemca nie jest zobowiązany do prania tekstyliów przed ich zwrotem
- Najemca jest zobowiązany w przypadku wynajmu tekstyliów do ich składowania w workach przewiewnych. Najemca zabezpieczy mokre tekstylia przed zagrzybieniem z powodu nieodpowiedniego ich przechowywania do czasu odbioru – np. w torbach foliowych.
- W przypadku trwałych zabrudzeń oraz zagrzybienia wilgocą tekstyliów najemca pokryje koszty wymiany tekstyliów na nowe
Piramidy grzewcze, Parasole grzewcze i pozostałe urządzenia grzewcze
- Najemca zapoznał się z dołączonymi zasadami działania i ostrożności urządzenia i [ dołączona ulotka do protokołu przekazania zdawczo odbiorczego ] i zobowiązuje się użytkować sprzęt zgodnie z jego przeznaczeniem. Wynajmujący nie będzie ingerował w urządzenia techniczne sprzętu bez porozumienia z wynajmującym. Najemca otrzymuje sprzęt gotowy do użytkowania.
- Najemca został przeszkolony odnośnie uruchomienia i wyłączenia parasola/piramidy grzewczej przez pracownika firmy wynajmującej. Przyjmując sprzęt oraz podpisując protokół najemca oświadcza że zrozumiał zasady działania urządzenia oraz jego obsługę.
- W przypadku wadliwego działania urządzenia najemca zakręci dopływ gazu, prądu innego paliwa i skontaktuje się wynajmującym.
- Wynajmujący nie bierze odpowiedzialności za szkody, które mogą powstać w wyniku użytkowania przez najemcę urządzeń grzewczych z wykorzystaniem paliw stałych oraz prądu czy podobnych.
- Najemca zobowiązuje się do sprawdzania działania urządzenia w różnych odstępach czasowych w celu weryfikacji czy urządzenie działa poprawnie.
Hale Namiotowe, Namioty , zadaszenia , Parasole ogrodowe
- Hale Namiotowe które nie posiadają podłogi są z zasady kotwione do podłoża kotwami metrowymi. Najemca zezwala na taką czynność pod groźbą nie wykonania usługi. Hale namiotowe nie zakotwiczone stwarzają wyjątkowo duże niebezpieczeństwo dla użytkowników oraz osób trzecich.
- Wynajmujący nie pozostawi sprzętu bez jego kotwienia.
- Najemca ten obowiązek akceptuje i nie będzie z tego powodu rościł sobie żadnych praw związanych z umieszczeniem kotw w podłożu.
- W przypadku porywistych wiatrów lub innych niesprzyjających warunków atmosferycznych, zaleca się demontaż ścian bocznych namiotów oraz złożenie zadaszeń.
- Dotyczy to także parasoli ogrodowych – prosimy o ich złożenie i zabezpieczenie celem uniknięcia uszkodzeń sprzętu [ może to spowodować naliczenie kosztów naprawy bądź zakupu nowego sprzętu. ]
- Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za użytkowanie i nadzór nad namiotami , zadaszeniami , parasolami po przekazaniu sprzętu protokołem zdawczo odbiorczym.
- Wynajmujący nie bierze odpowiedzialności za szkody, które mogą powstać w wyniku użytkowania przez najemcę hal namiotowych, namiotów, zadaszeń czy parasoli.
- Najemca zobowiązuje się do przeglądu namiotów zadaszeń parasoli etc podczas ich użytkowania i w razie wystąpienia jakiś usterek lub zmian konstrukcji poinformować w trybie natychmiastowym wynajmującego.
Urządzenie Elektroniczne i precyzyjne
Warunki odstąpienia od Umowy przez Wynajmującego
- Wynajmujący może odstąpić od realizacji usługi ze względu na okoliczności :
- najemca nie rozliczył się ze wskazanych kwot zamówienia w określonym czasie.
- najemca zdobył wiedzę na temat nieprawidłowego sposobu użytkowania sprzętu przez najemcę
- najemca wskazała inny adres przechowywania, dostarczenia , miejsca realizacji usługi względem miejsca w którym sprzęt się znajduje,
- najemca w trakcie dostawy zmieni adres realizacji usługi bez wcześniejszego porozumienia i zgody najemcy
- najemca zalega z wcześniejszymi płatnościami za faktury względem wynajmującego
UWAGI KOŃCOWE
- Informacje umieszczone w serwisach internetowych grupy Horeca Project są objęte ochroną prawną i nie mogą być wykorzystywane bez zgody właściciela strony.
- W sprawach nie uregulowanych postanowieniami Umowy Wypożyczenia-Przekazania zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikłych w związku z powyższą Umową jest sąd właściwy dla siedziby Przekazującego. Regulamin obowiązuje od dnia 01 Październik 2011r. i stanowi integralny załącznik do każdej Umowy Wypożyczenia. Dotyczy także transakcji które nie posiadają pisemnej wersji umowy. Umowa może zostać zawarta także drogą mailową na zasadzie uzgodnienia szczegółów wynajmu drogą mailową